Digital marketing dla motoryzacji.
Marketing dla motoryzacji.
Wyjaśnijmy sobie czym jest SEO, to ogólnie rzecz biorąc optymalizacja stron internetowych pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce. No dobrze, ale co to znaczy? Pewnie terminy "optymalizacja" oraz "pozycjonowanie" są Ci ogólnie znane, czy aby na pewno? Przejdźmy przez to krok po kroku.
Wyobraź sobie, że prowadzisz salon samochodowy albo motocyklowy, sprzedajesz części lub naprawiasz pojazdy. Ktoś w Twoim mieście właśnie wpisał w wyszukiwarce (np. Google) frazę: "Motocykle na kat. A2 w Poznaniu" lub "samochody nowe i używane BMW Łódź". Czy Twoja strona po wpisaniu konkretnego wyszukiwania przez klienta związanego z prowadzoną przez Ciebie działalnością wyświetla mu się na liście pierwszych oferowanych rozwiązań jego zapytania? Inaczej ujmując, czy Twoja strona internetowa jest widoczna dla Twojego potencjalnego klienta na szczycie listy wyszukanych firm na pierwszej stronie?
Dlaczego to takie ważne?
Nikt z nas nie lubi szukać długo odpowiedzi na swoje pytania, więc czemu miałby to robić Twój klient? Dziś w dobie wszechobecnych reklam i bodźców nie chcemy czekać na rozwiązanie naszego problemu dłużej niż to konieczne, oczekujemy odpowiedzi od razu, czytaj najlepiej NATYCHMIAST. Zapewne pierwsza firma lub jedna z pierwszych, która wyświetliła się klientowi, przykuje jego uwagę, jeśli dodatkowo odpowiada na jego zapotrzebowanie, to już dalej nie będzie szukał. Nawet jeśli Twoja oferta jest dużo lepsza, bardziej profesjonalna, to jeśli nie widać Cię po wyszukiwaniu SŁÓW KLUCZOWYCH dla prowadzonej przez Ciebie działalności najprawdopodobniej, tracisz klientów. I tu właśnie SEO jest odpowiedzią, jak sprawić, żebyś Ty i Twój produkt lub usługa była na górze, dostępna za jednym kliknięciem.
Optymalizacja - Co to właściwie znaczy?
W digital marketingu optymalizacja stron internetowych to nic innego, jak sprawienie, by były one bardziej czytelne dla wszelkiej maści wyszukiwarek takich jak: Google, Yahoo itp. oraz bardziej atrakcyjna dla klienta. To między innymi:
Jak być na "pudle"? - Czyli pozycjonowanie
Wyobraź sobie, że wyszukiwarka to takie Juri wszystkich ofert, im lepiej dopracowana jest Twoja strona, tym częściej będziesz na "podium" w wyszukiwaniach, to bezpośrednio przekłada się na sprzedaż produktu lub usług. Google i inne wyszukiwarki analizują setki składowych elementów, zanim wyświetlą Twoją stronę użytkownikowi. Pozycjonowanie to proces, który pomaga wspiąć się na szczyt listy. Dobrze wykonana i sumienna praca pozwoli Ci zostać tam na dłużej.
Czemu warto się tym zainteresować? - Jeśli dziś nie zaczniesz prowadzić SEO, jutro może być już za późno!
Jasne to skrót myślowy chodzi o to, że w dobie smartfonizacji, nikt już nie jeździ po mieście i nie szuka "tego jedynego" samochodu dla siebie przemierzając salony, giełdy i place z pojazdami. Jeśli zepsuje Ci się auto, również nie jedziesz do pierwszego lepszego warsztatu, z pytaniem, czy Ci go naprawią lub, czy dostaniesz u nich części. Co więc robisz? Wyjmujesz telefon i szukasz w internecie odpowiedzi na Twoje pytanie... Kto ma Twój wymarzony samochód lub kto ma Twoje części? I jeśli po naciśnięciu niebeskiej ikonki SZUKAJ, Twoja strona nie pokaże się klientowi, to tak, jakbyś wgl. nie istniał. SEO to absolutna podstawa przy prowadzeniu biznesu, który ma dobrze prosperować na lata. Nic nie dzieje się od razu, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano a stoi i cieszy turystów po dziś dzień.
SEO w marketingu to:
Reasumując prowadzenie SEO, jest kluczowym elementem i jednym z podstawowych działań w marketingu. Dobrze zaplanowane działania i sukcesywne ich wdrażane pozwoli na to, by to strona internetowa pracowała na Ciebie dniem i nocą, a klient miał wszystkie informacje natychmiast pod ręką, bo często, zanim wsiądzie za kierownicę i przyjedzie do Ciebie, najpierw uruchomił komputer lub wyjął telefon i znalazł Cię w sieci.
Autor
Paweł Szurek
Never. Stop. Marketing.