Masylant, to kompleksowe wsparcie.
Marketing dla motoryzacji
Słów kilka od Marcina Wolskiego: Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w projekcie, który z pozoru nie jest stricte marketingowy, a jednak idealnie pokazuje, jak szerokie musi być dziś spojrzenie osoby zajmującej się rozwojem sprzedaży online.
W ostatnich tygodniach przenieśliśmy z sukcesem duży sklep internetowy, który posiadał ponad cztery tysiące artykułów. Było to wyzwanie nie tylko logistyczne, ale też technologiczne tym bardziej, że zależało nam, by cały proces przebiegł sprawnie, bez przestojów i strat danych.
Najpierw rozpoczęliśmy prace od audytu aktualnej platformy sklepu, z eksportem danych jako archiwum. Kolejno wybraliśmy nową platformę e-commerce, na której przeniesione produkty miałyby się znaleźć, a najlepsze rozwiązania mogły zapewnić takie platformy jak Shoper oraz IdoSell.
Duża część migracji została wykonana automatycznie, dzięki integracjom z systemami magazynowymi (takimi jak Subiekt) oraz naszym autorskim rozwiązaniom, które pozwoliły w kilka godzin przenieść większość treści i danych. W międzyczasie łączyliśmy się z zespołem wsparcia producenta oprogramowania, aby dopasować wszystko do istniejącej infrastruktury i wypracować najlepsze rozwiązania. Znając ten ekosystem i wiedząc, gdzie oraz jak się poruszać, udało się osiągnąć naprawdę imponujący efekt w krótkim czasie.
Po co osoby od marketingu zajmują się migracją sklepu, integracjami czy techniczną stroną e-commerce? Odpowiedź jest prosta: żeby lepiej rozumieć biznes klienta.
Pracując nad strukturą sklepu, poznajemy dokładnie jego asortyment, opisy produktów, logikę kategorii. Dzięki temu później możemy skuteczniej podłączyć dane do narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, Google Tag Manager czy Search Console, a także lepiej planować kampanie reklamowe i działania SEO.
To właśnie połączenie technicznego zaplecza z marketingową strategią pozwala osiągać wyniki, które naprawdę mają sens nie tylko w raportach, ale przede wszystkim w sprzedaży.
Z biegiem lat nauczyłem się biegle poruszać po różnych panelach administracyjnych i systemach CMS od prostych sklepów po rozbudowane rozwiązania dedykowane. Potrafię także pomóc w kwestiach związanych z domenami, hostingiem, serwerami, certyfikatami SSL i całą tą “techniczną stroną internetu”, o której wiele osób woli nie myśleć.
I właśnie dlatego dziś mogę powiedzieć, że nie zajmuję się tylko marketingiem, zajmuję się całym procesem sprzedaży online, od strony zarówno komunikacji, jak i technologii.
Przeniesienie internetowego sklepu z ponad 4 000 artykułów to nie tylko kwestia plików i integracji. To także nauka o produkcie, procesach, logice biznesu i narzędziach, które stoją za skuteczną sprzedażą. Przy tym wszystkim istotnym elementem jest pozycjonowanie (SEO), ponieważ zazwyczaj zmiana platformy sprzedażowej niszczy dotychczasowe pozycje w wyszukiwarce ze względu na strukturę linków i kategorii w sklepie. Warto tego dopilnować, aby sklonować 1:1 całą mapę sklepu.
Jeśli więc potrzebujesz kogoś, kto nie tylko “odpali kampanię”, ale też pomoże Ci postawić lub zoptymalizować sklep internetowy, zadba o dane, integracje i analitykę zapraszam do kontaktu. Znam się na rzeczy i z przyjemnością pomogę również w innych branżach, nie tylko w motoryzacyjnej.
Autor: Marcin Wolski
Menu
Przydatne informacje
Social media
Ta strona została stworzona przez Masylant sp. z.o.o. - chcesz podobną? Zgłoś się do nas.